top of page

EBR Besiktningsman Helikopter

Vår utbildning är granskad och godkänd av EBR /Energiföretagen Sverige!

 

Vårt fokus är säkerheten först!

Vi ställer tex krav på att piloten ska ha minst 5000 timmars flygning vid kraftledning. För att ha den bästa kvalité har vi handplockat den kompetens vi behöver, bl a från Storm Heliworks och Svensk Linjebesiktning.

 

Dessutom flyger alltid med en extra observatör under utbildning med lång branscherfarenhet.

 

Branscherfarenhet är också något vi ställer krav på hos dig som tänker gå utbildning. Detta för att just du få rätt förutsättningar från början och

ta till dig utbildningen.

Tveka inte att höra av er vid ev frågor.

 

Utbildningstillfällena kommer att vara vår samt höst.

Idag är utbildningen förlagd i Sjöbo Skåne med god kommunikation till både Sturup och Sjöbo.

Vi kan ombesörja hämning och lämning på Sturup.

 

 

Programmet nedanför är i grova dra. Beroende på väder kan det under veckan förändras.

I vissa fall kan kursen ställas in pga dåligt flygväder.

 

 

Kursens upplägg:

Dag 1

  • Intro

  • Flygsäkerhet

  • Provflygning (om man inte gjort detta innan)

  • Besiktingsteknik teori

  • Skyltning

  • Flygpass Besiktning

 

Dag 2

  • Kartläsning

  • Skyltning

  • Väder

  • Flygsäkerhet

  • Flygpass Besiktning

  • Varvas med teori under flygningen

  • Planering färdplan

 

Dag 3

  • Genomgång av färdplan

  • Flygpass Besiktning

  • Varvas med teori vid ej flygning

 

Dag 4

  • Planering inför flygpass

  • Flygpass

 

Kursen avslutas med skriftligt prov.

bottom of page